söndag 26 maj 2013

Mors dag

Idag skulle varit min andra morsdag med Wille om han hade fått leva.
Förra årets morsdag kom så nära Willes död att sorgen då gick ihop med den akuta sorgen, idag känns den annorlunda och mer fylld med saknad.

Sörjer att inte få grattas av en glad skrutt på ett och ett halvt med frukost på sängen och massa morgongos.

Idag slog det mig att vi är tvåbarnsföräldrar, med kommande lill* pyret i magen inräknat.
Och lill* pyret måste ju få räknas likaväl som Wille får räknas iallafall i min värld som änglamamma.

Morsdag firades idag i omgångar, jag och M låg och njöt av lill* pyrets rörelser i magen under förmiddagen och under eftermiddagen firade jag min fina underbara mamma, som också är änglaförälder, tillsammans med mina småsyskon.

Nu till kvällen kom dessutom mamma och två av mina syskon upp med en jättevacker orkidé till mig för att fira att jag också är mamma. Blev så rörd av deras omtanke att jag inte kunde hålla tårarna tillbaka.

Så precis som jag faktiskt firar att jag är mamma idag så vill jag gratulera alla er andra mammor med både levande barn och änglabarn idag. För vad vore världen utan oss mammor! <3 <3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar